jump to navigation

:: Ever have a near death experience? :: February 21, 2007

Posted by Minci 先生 in Ponderings.
trackback

Q : Ever have a near death experience?

Answer:

Yes. A car accident when I was 9 years old. I was stuck in the back seat. Bumped my head, scratched my leg. Then, as I grew older.. I’ve had several experiences of which I nearly got hit by a car. Very very near misses. I became afraid of cars. Hence, I refuse to take my license after SPM but necessity forced me to finally learn how to drive just 18 months ago.
I am still afraid of crossing the road alone unless there’s a pedestrian walk. Otherwise, I would wait patiently for the road to become really really empty OR cross the road with a friend.

Huhu… I have a phobia for cars and to think I will be driving next year to my hospital attachment is just… arghhhhhhhhhhhhh!!!!!! Lagi nak berangan inherit keta ayah..

Have you had any near death experiences?

Comments»

1. Puteri Nad :-( - February 22, 2007

yes..as far as i could remember i’ve 3 such experiences

1-when i was 8,i fall in my grandmother’s bathroom,dia ada cam divider yg agak tinggi pisahkan toilet dan dapor..dan trjatoh dada tepat kat batu itu..kesesakan nafas tiada tara,bluish face ..ingatkan mmg da berlalu pergi da

2-kereta proton yg dipandu mak melanggar tiang letrek tnb,nad tengah ketawa2 time tu..tiang letrek tu membelah kereta proton dan berenti betol2 tepat depan windshield.huhu..betapa tak kualiti kereta proton..time ni form four.tp i was the only one without luka other people dalam that car suffer bruises dan klukaan kecil.

3-masa kat sini first year,sangatttttttttttttttt nak dilanggar oleh van..ketika bercakap2 dengan si zainul crossing the road.ditengah2 jalan..van tu stop n skidded..ngehehehe dimarah sumer orang kat tepi jalan..tp alhamdulillah time tu x paham sangat bahsa rusia

sekian

2. little healer - February 22, 2007

nad,
couldn’t help being amused biler baca rentetan peristiwa nad.. especially bila bende2 mcm ‘tgh ketawa’ dan’tk paham bahasa rusia’ dimention.. hahaha 😛

3. Puteri Nad :-( - February 22, 2007

kamin,
benar nad tengah gelak2kan team lawan..masa tu debate lawan SDAR,esok de final..berdosa gamaknyer..terus dapat balasan on the spot..huhuhuhu..

anyways..betol la..kalo faham bahsa rusia time tu mesti makian dia bunyi camni
“heii budak2 tak sayang nyawa ke ha? ingatla mak ayah famili tercinta..kakmin tersayang dll”

4. christianliberal - July 6, 2009

Well, did you see any lights or angels or anything?


Leave a Reply

