jump to navigation

:: Doa Buat Kekasih :: April 10, 2007

Posted by Minci 先生 in Birthday Wishes, Everyday Life, Karya Pujangga SEPI-Tal, Love and Relationship, Wasaii Studio.
trackback

Kek ditaja oleh Miyaki*

With courtesy of Wasaii Studio 

Ya Allah…. Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan…. dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku…. Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti…. Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang…. Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku…. kerana engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin. .

Source : fauzynm

Oleh sebab itu, tak jadilah kan nak post puisi asal as the main one….

Kek ditaja oleh Miyaki*

Brandy – Have You Ever 

Bukannya saya tak ingat

oleh Pujangga SEPI-Tal

Bukannya saya tak ingat
Hari ini awak 24
ditemani rakan2 yang rapat
sepanjang hari didoakan berkat

Bukannya saya tak ingat
walhal ‘last year’ saya bagi kad
ber’seal’ kasih yang amat sangat
saya tahu.. hari tuh awak gembira ‘tak larat’

Bukannya saya tak ingat
tak jugak sebab tak sempat
cuma tahun nih hati saya berat
teringatkan lara yang belum terubat

Bukannya saya tak ingat
tak pernah lupa biarpun sesaat
apakan daya diri tak berkudrat
untuk terima kita hanya bersahabat

Bukannya saya tak ingat
tapi biarlah hari ini tamat
tanpa saya mengucapkan ‘selamat’
cukuplah tuhan memberimu rahmat
bersandarkan doa di hati tersemat
agar hidup  di usia 24
kekal berjaya dunia akhirat

Comments»

1. Puteri Nad :-) - April 10, 2007

ameen ya rabbal alamin

2. Arifah - April 10, 2007

Amin. =)

3. LaDy FaNtAgHiRo~ - April 10, 2007

aaaaaaa…
terasa nyah sampai menusuk jantung kalbu~
huhuhu~
amin.

4. little healer - April 10, 2007

😦

5. jet - April 10, 2007

heh..ko tau ape aku buat mse aku berada dlm kasot ko?aku wish die every year..konon2 ade harapan beb..smpi die naek muak..ok, bile die da muak br aku berambus..yela2..aku blah la..kasik aku reason nk membenci heh..jgn harap nampak aku lagi..adios amigostos bebi..sy adela seorang stalker berkulit tebal..tahniah..

ok..ok..it’s not about me..it’s about u..maka dedikasi khas:
Jangan menangis bertenanglah
Peganglah tanganku dan digenggam erat
Ku melindungi dari apa yang datang
Berhentilah menangis

ok..angkat tangan ke udara!ayo nyanyi ramai-ramai:’kaauu dihatiiiii ku..kau dihaaaatiii kuuu..’

ni xde revision ni..cmne ni..gevap den..xde input..

6. Puteri Nad :-) - April 10, 2007

huhuhu..
ciannye kakmin..
huhuhuhuhuuhu

my heart goes out to u..

cakap heppi besday je pon kan kakmin…

7. little healer - April 10, 2007

jet,
Haha, canne ko tau dia dah muak? lagu zainal abidin ker nih?weyyy… aku pun mcm tk keruan nk revision nih.. diorg gi kansel2 plak session tuh..sedey… haha… kalo aku gi mcr revise ngan diorg, kau nk ikot ker?

nad,
a ah… tuh jer.. tuh pun boleh terus sakit dibuatnyer… nasiblah ada paracetamol 500g. haha

8. daju - April 10, 2007

hmm…
nothing much…cheer up..
insyaAllah, sth good awaits you..amin~
Allah knows best kan..
btw..it is a nice cake indeed..lawa la..color2..heheh

9. jet - April 10, 2007

ye..zainal abidin la..aku tau die muak sebab die cm mls nk layan aku je..maklomla..aku kan x bes..

hoo..klu kamu mauk ke sana kerana revision sy mauk ikot..sy mauk input juak..buat sama2 mereka..u jump, i jump..but, i thought the old lady drop it in the ocean at the end..

haha..meracau..

10. Zy - April 10, 2007

kelakar lah gadis-gadis ayu 4th year preston ni.. anyway, gambate! cia yo! agik idup agik ngelaban!! belajar benar2.. usaha itu tangga kejayaan..hehehe =) iA, will pray the best for you all..

11. Kak Shila - April 11, 2007

Stay strong dear, setiap yg terjadi, ada hikmah disebaliknya


Leave a Reply

