jump to navigation

:: Jangan Pandang Aku :: April 12, 2007

Posted by Minci 先生 in Everyday Life.
trackback

Yookay, Isnin 16 April 2007 – Satu lagi kes tidak benar. Seorang pelajar perubatan Malaysia tahun 4 mengamuk semasa menduduki peperiksaan OSCE di hospitalnya pada hari ini. Pelajar tersebut yang hanya dikenali sebagai Minci dikatakan telah menjerit kepada para pemeriksa ‘Jangan Pandang Aku’ berulang kali kerana berasa terlampau ‘conscious’.

Peperiksaan OSCE berformatkan praktikal di mana para pelajar akan melengkapkan satu litar yang terdiri daripada beberapa buah stesen. Pelajar akan diuji kemahiran2 tertentu pada setiap stesen seperti membaca Xray, mengendalikan alat2 serta menjalankan pemeriksaan fizikal ke atas pesakit lakonan.

Pada mulanya kenyataan Minci tidak diendahkan kerana pegawai peperiksaan memikirkan dia hanya ‘stress’. Minci masih tidak diendahkan pada stesen kedua kerana pegawai memikirkan adalah tidak logik baginya untuk tidak memerhatikan apa yang dilakukan oleh pelajar.

yelah.. kalau saya tak tengok dia periksa pesakit, macam mana saya nak menilai? kata Dr Mendaveed.

Minci menjadi semakin tidak terkawal selepas stesen kedua dan terpaksa dibawa keluar daripada medan ujian kerana mendatangkan gangguan kepada para pelajar lain. Dia didapati menjadi lebih tenang setelah diberi makan biskut Sultana dan air coke. Minci kemudiannya diberi peluang untuk menyambung ujiannya pada batch yang seterusnya.

Alhamdulilah.

😛

Advertisements

Comments»

1. Puteri Nad :-) - April 12, 2007

aiyoh takutnyeee..
heheh

tp apakah dibahu?

2. jet - April 12, 2007

tinge red nose daykah..nmpk cm bende yg kat bahu uniform kesatuan ala2 pancaragam sekola..

3. jet - April 12, 2007

eh..comic day relief..eh..same je kot..

4. little healer - April 12, 2007

tinga tuh terjatuh masa cuba nak pasang kat tinga.. hehe

5. daju - April 12, 2007

haha..continuation ‘jgn pndg belakang’ and ‘jgn pndg bwh’ kah??
so..what’s next ‘jangan pandang…’??

6. Puteri Nad :-) - April 12, 2007

jangan pandang tepi…

7. jet - April 12, 2007

jangan pandang nad…

8. Puteri Nad :-) - April 12, 2007

diharamkan pandang jet..[bukan mahram]

9. baez rajin - April 12, 2007

ni kejadian sejati kah ok?
terus tatot

10. little healer - April 13, 2007

daju,
Hahaha.. ramai plak yg menyambung di bawahnya…

baez,
Skipping!!!!! ayat first dah ckp dah nih kes tidak benar.. miahahhaha~~


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: