jump to navigation

:: Eid Mubarak 2008 September 27, 2008

Posted by Minci 先生 in Everyday Life.
trackback

Photobucket   Photobucket

Alhamdulilah.. ramai yang ber’lovely thoughts’ to this princess a.k.a Yours Truly this Eid. Thank you.🙂

Cards
Emails
Gift Voucher
Bracelet
Duit Raya (as in duit betul!!)

and now this?? :P  Hehe.. I thank you all..


 

Hamper Mini Rekaan
CRE8TIVE SOULS

For further information or to order;
HP : +6017-232 6756
        +6012-206 6405

 Mana tahu ada perasaan nak hantar hamper lagi.. ha ha

Even so, dalam menyambut Syawal yang akan tiba (neves sebenarnya nak raya..) janganlah lupa mensedekahkan doa dan surah Al-Fatihah kepada yang sudah tiada [kedua belah atuk & nenekku, arwah guru penjagaku di STF] dan memanjatkan doa untuk kesejahteraan sejagat. Suka memang suka, tapi ingat jugalah pada mereka yang berduka. Samada berduka kerana keadaan negara mahupun kehilangan ahli keluarga.

Cubalah bermaaf-maafan. At least untuk satu hari. Lepas tuh kalau rasa nak marah balik, silalah.. although in my opinion, penat sebenarnya nak geram lama-lama. Boleh kurus jadinya sebab metabolisme badan menjadi tinggi secara mendadak.  

Makan tuh bawak rileks. Pepandailah jaga kesihatan diri. Siapa nak baseline blood pressure reading, dijemput ke ‘Klinik Mini’ Minci. Kita tengok lepas raya jadi hypertensive tak.. ngeee.. Pastuh sesiapa yang bertandang ke rumah saya… [Notis: Open house rasmi saya memang tak buat tapi kalau tetamu dtg, ktrg mmg layan.. yelah nama pun raya, ziaroh-menziorohi kan. Jangan bawak rombongan meminang sudah. Gerenti saya halau dan ban].. Opppss.. Ulang suara.. sesiapa yang bertandang ke rumah saya.. nih saya cakap awal2.. biskut2 tuh saiz dia memang kecil2 sebab well… saya yang buat dan kuih lapis (jika sempat merasa) memang dihiris kecil2 bukanlah kerana saya kedekut tetapi saya sayang tetamu saya, maka saya tidak mahu meng-overload kalian dengan gula dan lemak yang berlebihan. BANYAK OK! Saya buat, saya tahulah. Malah, saya pun berfikir dua tiga kali sebelum makan kuih lapis walaupun sedap menjilat diri.

Dah cantik berbaju raya tuh, janganlah lupa snap gambar ala2 model dalam majalah NOna.
Siapa yang balik ke kampung, cepatlah balik semula ke kota. YM terasa kesunyiannya.

Orang selalu tanya saya, “balik Sarawak tak?”

My dears.. kampung saya kini di USJ kerana keluarga saya di sini. Cuma instead of meriah seperti kampung2 yang lain, kampung saya sunyi sedikit menjelang musim perayaan. Ha ha ha. Sarawak tuh dah kira macam destinasi cuti2 Malaysia je [musim cuti sekolah].. Beginilah kesan migrasi anak2 Sarawak ke Semenanjung kerana mencari sesuap nasi..  

So.. can I say that saya memang dah duduk di kampung halaman?😛

Baik. Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin. Hati-hati di jalan raya. Kepada rakan saya yang berkawan dengan polis itu, kalau dapat bunga api rampasan, hulur2 lah kat sini sikit. Miahahaha.

 

 

Eid Kisses,  Photobucket

 

Photobucket

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Minci 先生

Comments»

1. Nanad - September 27, 2008

hahaha perluke gamba kitchen goddess disertakan..

selamat hari raye kakmin!

2. Minci 先生 - September 28, 2008

perlu OKKKKKKK..
selamat hari raya my dear.. and thank u for the lurvely raya card!!!

muah muah muah

3. 13may - September 28, 2008

minci…jgn lupa kalo ko dpt mercun..post kat aku sama😀

4. pokdeng - September 28, 2008

Saya ada byk mercun. Mau?

Oh btw, saya ghindu beraya di sarawak. Orang sarawak beraya sakan 7 hari straight to the point, serta kek lapis & air berkabonat melimpah ruah, ibarat gerek kacak melimpah ruah di sarawak.

5. daju - September 28, 2008

kak minnn nk kek lapis walaupun berlemak dan bergula..

selamat hari raya maaf zahir batin~

6. pluginbaby - September 28, 2008

kite senasib.. dhil beraya kt KL gak.. jemput2 dtg la pandan perdana😛

7. mossavi - September 28, 2008

Ehem …. cute nyer hamper! Selamat Hari Raya Min. Damn u look cute in that pict🙂 – Hugz & kisses maauuaaahhh – Aunty

8. mangoandjojoba - September 28, 2008

selamat hari raya maaf zahir dan batin. ur card raya is the first and the only card raya i got so far huhu.. thanks a lot!

bile open house???

9. Minci 先生 - September 29, 2008

13May + Pokdeng,
I dun want mercunn.. i want bunga api only.. hihi
yah.. srwak kalo raya mmg rasa 7 hari terus.. merasalah at my house air bikarbonat pun melimpah ruah.. ha ha

daju,
meh lar.. ha ha

pluginbaby,
jemputlah ke sini.. raya kedua though.. raya 1st akak tkder kat umah

mossavi,
cute hamper sbb aunty lah yg bagi.. he he he
Selamat hari raya

MJ,
tkder open house tapi kedatangan dialu-alukan..🙂

10. mixterr - October 6, 2008

Selamat HAri Raya Maaf Zahir dan Batin…
Skang da berani tunjuk muke ye… huhuhu.. hamper je.. kek sarawak xde jual ke??

11. Minci 先生 - October 7, 2008

berani tunjuk sbb muka cantek.. ha ha ha

12. mossavi - October 7, 2008

Memang Min cantek🙂


Leave a Reply

